SynesgyWAY е софтуерен инструмент, разработен за измерване на екологично, социално и управленско въздействие на отделни дружества, банки и застрахователни компании.
Платформата позволява лесно, директно и глобално използване, без да се нарушават спецификите на местните регулации. Създаденият въпросник се адаптира към регулаторните и бизнес изискванията на страната, в която компанията извършва дейност.
Обща ESG рамка
Основни въпроси
Въпроси за конкретната индустрия
Рейтингова агенция CRIF
Местна регулация
Информация за местния бизнес
Правно и поверително валидиране
Качество на данните от екипа на анализатора
Поддръжка за доставчици
Поддръжка за ръководители на вериги за доставки
Често задавани въпроси
Гореща линия
Общ резултат
План за действие
Табло
Основен инструмент за успеха на Synesgy са въпросниците, които включват актуални и прецизни препратки към глобалните ESG стандарти, като UNGC, GRI, UN 17 SDGs, EBA LOM и Таксономия на ЕС за устойчиви дейности.
Въпросниците имат двустъпков подход. В първа стъпка са включени общи въпроси, които отговарят на изискванията на Глобалната инициатива за отчетност (GRI) и включват информация за стопанската дейност, екологичните, социалните и управленските аспекти от дейността на компаниите.
Във втора стъпка, въпросите са подбрани в съответствие със специфичната индустрия, към която компанията принадлежи. В допълнение, въпросникът на Synesgy е сертифициран от рейтингова агенция CRIF (CRA), която е призната на европейско ниво.
В края на процеса Synesgy изчислява общия резултат на попълващия, и му предоставя План за действие, които могат да бъдат изтеглени директно от платформата.
Представянето в областта на ESG на компанията се илюстрира чрез общ резултат, разпределен в петте раздела на въпросника. След това компанията получава като предложение План за действие за подобрение на общото й ниво на устойчивост.
За да осигури постоянна поддръжка, Synesgy предоставя грижа за клиентите и консултации за всяка държава, в която работи. Грижата за клиента е насочена към директното му подпомагане на всеки етап от процеса: от разбиране принципите на ESG и попълване на въпросника до получаване на т.нар. План за действие.
За да се гарантира качеството на данните и отговорите, се прилагат едновременно автоматични и ръчни проверки.
В платформата е вградена система за идентифициране на несъответствия, която извършва автоматична проверка в базата данни на CRIF относно уместността и последователността на оповестената информация.
Ако системата за идентифициране на несъответствия открие такива, от попълващия се изиска допълнителна документация, с която да бъдат потвърдени попълнените във въпросника отговори.
Несъответствията се обработват от екип от опитни анализатори, които проверяват документацията и, ако е необходимо, се свързват директно с попълващия. |
Моделът за оценка на Synesgy, разработен от оторизирана рейтингова агенция CRIF, позволява лесна визуализация на резултата, получен в 5-те области на въпросника (Бизнес, Околна среда, Социални въпроси, Управление и Индустрия).
Отделните направления се обединяват в обща оценка.
За компании, които искат да оценят своята верига на доставки, Synesgy предоставя общи списъци с включени ESG показатели, от които компаниите могат да преглеждат и анализират резултатите на техните доставчици в различни области.
Резултатът от оценката, който се получава след попълване на въпросника, може да бъде свален заедно със сертификата директно от платформата и да бъде споделен на уебсайт, в социални мрежи или с веригата на доставки.
Валидността на оценката и сертификата е 12 месеца. След този период или при необходимост трябва да се направи нова оценка.
В допълнение, компанията получава и доклад на Synesgy, който включва пълен анализ на отделните екологични, социални, управленски и свързани с тях показатели от конкретния сектор, към който дружеството принадлежи. Освен оценката, платформата предоставя План за действие - какво да се предприеме, за да се подобри резултатът в бъдеще.